brattvaag

brattvaag

KIM JEST RENIFEROWA?

Mieszkam na wyspie. Bywa, że woda leje się z nieba, deszcz pada poziomo, a wiatr chce urwać głowę. Ale gdy wyjdzie słońce, woda w fiordzie zaczyna mienić się kolorami, czas staje w miejscu. Tu w pełni czuję, że JESTEM. W Norwegii bywałam wcześniej jako turystka, od jesieni 2011 tu jest mój dom.

Na blogu piszę o godnych odwiedzenia zakątkach Norwegii - także tych mniej znanych. Blog to także skrawki naszego emigracyjnego życia. To zapiski przede wszystkim dla naszych dzieci. Ale nie tylko.

Zapraszam!

Reniferowa

wtorek, 28 lutego 2012

(65) En stor fisk og en stor konvolutt, czyli duża ryba i duża koperta


W pogodne dni wracam ze szkoły wzdłuż Skansekai. Mijam kutry i łodzie rybackie. Chłonę zapach morza, muśnięcia wiatru. Patrzę na ludzi, dla których bycie w morzu to chleb powszedni. Ręce o grubej skórze, umazane pracą ubrania i spokój na twarzy. Dziś kupiłam od nich rybę, ośmiokilowego olbrzyma długiego niemal na metr. Dzwonię do Renifera i uzgadniamy, że do jego powrotu ryba będzie czekać w wiaderku. W domu okazuje się, że wiaderko pomieści ćwierć ryby. Na taras jej nie wystawię, bo zlecą mi się sępy (czytaj mewy) i wyżrą. Zatem teraz ryba łypie na mnie okiem ze zlewu.
Gdybym chciała zrobić bacalao z takiej ilości ryby, musiałabym chyba zamiast garnka użyć wanny.


***

Wyniki Norskprøve przychodzą w ratach. Najpierw poznajesz wyniki części ustnej, około tygodnia później pisemnej. Wszystkie rezultaty mają być dostarczone do 9 marca. Delight wyjaśniła nam, że wnioskować o wyniku można już po wielkości koperty. Mała koperta zawiera wiadomość o niezdanym egzaminie. W dużych kopertach przesyłane są certyfikaty językowe. Ostatnio słyszałam wielokrotnie pytanie: Fikk du en stor konvolutt? (Dostałaś dużą kopertę?)
No i właśnie dziś jest ten dzień, kiedy mogę odpowiedzieć twierdząco na to pytanie.
Ja, jeg fikk en stor konvolutt. Den er faktisk kjempestor!
Można powiedzieć, że to dopiero połowa sukcesu. A ja wiem najlepiej, ile pracy mnie to kosztowało.
Teraz czekam na kolejną kopertę.
Niech też będzie duża.



Pozdrawiam!
Ha det bra!
Reniferowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz