brattvaag

brattvaag

KIM JEST RENIFEROWA?

Mieszkam na wyspie. Bywa, że woda leje się z nieba, deszcz pada poziomo, a wiatr chce urwać głowę. Ale gdy wyjdzie słońce, woda w fiordzie zaczyna mienić się kolorami, czas staje w miejscu. Tu w pełni czuję, że JESTEM. W Norwegii bywałam wcześniej jako turystka, od jesieni 2011 tu jest mój dom.

Na blogu piszę o godnych odwiedzenia zakątkach Norwegii - także tych mniej znanych. Blog to także skrawki naszego emigracyjnego życia. To zapiski przede wszystkim dla naszych dzieci. Ale nie tylko.

Zapraszam!

Reniferowa

czwartek, 20 września 2012

(94) Erna vs Jens, czyli debata na poziomie

Za rok, 9 października 2013 roku, kolejne wybory parlamentarne w Norwegii (Stortingsvalget 2013).
Obejrzeliśmy debatę. Obecny premier Jens Stoltenberg dyskutował z Erną Solberg, szefową opozycyjnej partii Høyre . Była to pierwsza z wielu słownych potyczek, jakie stoczą w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Mimo różnic potrafili rozmawiać bez wzajemnego oskarżania się, bez inwektyw, rzeczowo, na temat. Argument kontra argument, a nie, jak gdzie indziej, człowiek kontra człowiek. Żadnych wycieczek ad personam.
Można?
Można.

Jakże inne jest to od poziomu, jaki prezentują niektórzy polscy politycy. To wzajemne ujadanie trudno umieścić na skali: przywoite - dopuszczalne - kontrowersyjne - nie do przyjęcia. To wyszło już, niestety, poza skalę. Pewnie dlatego nie tęsknię za polską telewizją. Wolę poczytać wiadomości w sieci. Omijam teksty, których nagłówki sugerują, że zawartość może mnie wyprowadzić z równowagi. I jestem zdrowsza.

Zatem do wyborów niespełna rok. Mój blog ma mieć charakter apolityczny. Nie złamię tej zasady, jeśli powiem, że bliższe mi są poglądy osoby, której nazwisko zaczyna się na S i kończy berg.

Pozdrawiam, ha det bra!
Reniferowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz