brattvaag

brattvaag

KIM JEST RENIFEROWA?

Mieszkam na wyspie. Bywa, że woda leje się z nieba, deszcz pada poziomo, a wiatr chce urwać głowę. Ale gdy wyjdzie słońce, woda w fiordzie zaczyna mienić się kolorami, czas staje w miejscu. Tu w pełni czuję, że JESTEM. W Norwegii bywałam wcześniej jako turystka, od jesieni 2011 tu jest mój dom.

Na blogu piszę o godnych odwiedzenia zakątkach Norwegii - także tych mniej znanych. Blog to także skrawki naszego emigracyjnego życia. To zapiski przede wszystkim dla naszych dzieci. Ale nie tylko.

Zapraszam!

Reniferowa

czwartek, 21 marca 2013

(147) Co za dzień

Nikt rozsądny nie oczekiwałby, że w Norwegii w pierwszy dzień wiosny poczujemy... wiosnę. A dziś zawładnęła wyspą całkowicie!
Idziemy z naszymi maluszkami na spacer do pobliskiej mariny. Słońce, miły wiatr od fiordu. Tysiące pytań. Łódki policzone. Ptaki w skupieniu wysłuchane. Patyki unoszą się na połyskującej w słońcu wodzie. Ten największy oczywiście należał do H.
Płacz rozgoryczonej T: Jak to, nie ma dziś krabów?! Tłumaczyć dwulatce, dlaczego w niekrabowym sezonie krabów brak - super trening dla niecierpliwych.

Odwiedzamy kościół. Wielkanocne nabożeństwo dla przedszkolaków. Oczy mam mokre, gdy dzieci śpiewają: Hurra, nå kommer kongen, på et esel rider han. Czegoś takiego jeszcze nie widziałam. Patrzę na tę przekrzykującą się gromadę i myślę: Gdzie ten czas, gdy z przejęciem słuchaliśmy "takiego szołłł" rozkosznej dwulatki. Gdzie chwile radosnych tańców naszego malca z dżojstikiem w ręku?

To nie koniec na dziś. Mały E pokonuje strach i stawia pierwsze kroki. Aż osiem kroków! Z rąk L wprost w moje ramiona. Gdy później mówię o tym jego mamie, obie nie kryjemy wzruszenia.
Mam szczęście - byłam przy moich dzieciach, gdy z kolan dźwigały się na nogi.

Pozdrawiam, ha det bra!
Reniferowa

11 komentarzy:

  1. Zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych :)
    Wam życzę
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rowniez przyłączam się z życzeniami - spokojnych, zdrowych i słonecznych Świąt spędzonych z najbliższymi.
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja ślę wielkanocne życzenia z kompletnie zaśnieżonego Gdańska! Radości, wiosennej energii, uśmiechu i cudnej atmosfery w gronie rodzinnym!

    OdpowiedzUsuń
  4. http://img692.imageshack.us/img692/8692/img4535ad.jpg
    http://img824.imageshack.us/img824/7623/12copyg.jpg
    Wszystkiego Najlepszego Dziewczyny :) dla Was i Waszych Bliskich :0
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym widziała moje przedszkolaczki!

      A widok za oknem pięknie w ramy oprawiony:)

      Usuń
    2. :) A propos ram :) W Aalesunds Kunstforening będzie mowy wernisaż 13 kwietnia.
      13. apr. - 05. mai Dang van Ty og Per Rosenberg - maleri - grafikk.
      Per'a Rosenberga nie znam ale Dong van Ty jest bardzo dobrym i znanym malarzem. Ja się wybieram i tym razem mam nadzieję, że żadnych sztormów nie będzie tylko piękna pogoda. Poznasz mnie po zielonych butach i zielonym waciaku :)))) jakbyś też się wybrała :)
      Pozdrawiam i życzę pięknego słonecznego dnia.
      Judyta

      Usuń
    3. Jakby co - też mam zielone buty:)

      Oglądaliśmy rozdanie Spellemannprisen 2013 (kiedys o tym wspomniałaś). Pogratuluj E sukcesu syna!
      Nawiasem mówiąc, ciekawa jestem, czy pamięta pewną Polkę, która tuż po katastrofie smoleńskiej i tuz przed powodzią na Dolnym Śląsku gościła kilka tygodni na jej lekcjach.

      Pozdrawiam:)

      Usuń
    4. Jutro na sto procent nie będzie sztormu... a ja jestem chora :)))) Reniferowo Miła, trzyma mnie ta wyspa i nie chce wypuścić...po co kobieto na ląd? Ech... Nastepnym razem :(
      A dziś znowu pieny dzień się zapowiada...a ja tak chce do miasta :( nie do sklepów tylko do powłóczenia się po pieknych uliczkach między kobietami w szpilkach :)
      Pozdrawiam
      P.S. Osobiście nie cierpię szpilek :) tylko praktyczne buty :)))
      Judyta

      Usuń
    5. Zdrowia, Judytko!
      I spokojnego - choć bez wyprawy na wernisaż - weekendu:)

      Usuń
    6. Dziękuję :) Tobie też spokojnego i słonecznego :)
      Usunęli nam słup przed oknem i mamy teraz piekny widok na Longvafjord i góry na lądzie w strone Brattvaag :) Popatrzę sobie :)))
      Pozdrawiam
      Judyta

      Usuń
  5. Dobrych świąt Wam życzę!
    Jak rodzina jest w komplecie, to wszystko musi się udać!
    U nas słońce i spokój, a na świecie taka zawierucha. Trudno, trzeba cieszyć tym, co nam najbliższe.

    Reniferowa

    PS Udało się nam dziś pobiesiadować na tarasie. I Wam życzę słońca - a jeśli ono zawiedzie, to słonecznego nastroju!

    OdpowiedzUsuń