brattvaag

brattvaag

KIM JEST RENIFEROWA?

Mieszkam na wyspie. Bywa, że woda leje się z nieba, deszcz pada poziomo, a wiatr chce urwać głowę. Ale gdy wyjdzie słońce, woda w fiordzie zaczyna mienić się kolorami, czas staje w miejscu. Tu w pełni czuję, że JESTEM. W Norwegii bywałam wcześniej jako turystka, od jesieni 2011 tu jest mój dom.

Na blogu piszę o godnych odwiedzenia zakątkach Norwegii - także tych mniej znanych. Blog to także skrawki naszego emigracyjnego życia. To zapiski przede wszystkim dla naszych dzieci. Ale nie tylko.

Zapraszam!

Reniferowa

wtorek, 23 lipca 2013

(168) Jak dziecko... ups! statek we mgle

Mgła nad Valderhaugfjoren, 23.07.2013

Dla porównania - widok na Valderhaugfjorden dzień wcześniej

Takiej mgły nad fiordem jeszcze nie widziałam. Zza okna dobiegają co chwila syreny. To przepływające statki informują o swojej obecności na wodzie. A nad mgłą... słońce. Renifer czegoś takiego też tu jeszcze nie doświadczył.
Kto na wodzie, niech dotrze bezpiecznie do celu.

***

Myślę o przybyszach, którzy trafiają do Norwegii w poszukiwaniu lepszego życia, a traktowani są jak ludzie drugiej kategorii. Obce im norweskie realia, mają problemy z odnalezieniem się w tej krainie ropą i gazem płynącej. I ktoś tę bezradność skwapliwie wykorzystuje.

A oni błądzą, jak dzieci we mgle.

Pozdrawiam, ha det bra!
Reniferowa

2 komentarze:

  1. W Ulstein też taka mgła. Widać tylko wierzchołki gór. Fiord jest prawie niewidoczny, a dźwig, stojący na brzegu pojawia się i znika. Okazuje się, że nie nie tylko dla mnie mnie jest to widok niecodzienny.
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne widoki, ja też się kiedyś spotkałam z taką mgłą w górach w Hovden :)
    A Polacy niestety, w Polsce za takie stawki nikt by nie rozkręcał skandalu, za to w Norwegii od razu się ktoś tym zajął - i bardzo dobrze. Niestety oszukiwanie Polaków to dosyć powszechny problem, co chwilę można trafić na jakieś doniesienia, tak się kończy nieznajomość języka jednak :/
    http://www.mojanorwegia.pl/polacy_w_norwegii/oszukany_przez_norweskiego_pracodawce__list_czytelnika.html

    www.mojanorwegia.pl/czytelnia/na_co_zwrocic_uwage_podejmujac_w_norwegii.html

    OdpowiedzUsuń