brattvaag

brattvaag

KIM JEST RENIFEROWA?

Mieszkam na wyspie. Bywa, że woda leje się z nieba, deszcz pada poziomo, a wiatr chce urwać głowę. Ale gdy wyjdzie słońce, woda w fiordzie zaczyna mienić się kolorami, czas staje w miejscu. Tu w pełni czuję, że JESTEM. W Norwegii bywałam wcześniej jako turystka, od jesieni 2011 tu jest mój dom.

Na blogu piszę o godnych odwiedzenia zakątkach Norwegii - także tych mniej znanych. Blog to także skrawki naszego emigracyjnego życia. To zapiski przede wszystkim dla naszych dzieci. Ale nie tylko.

Zapraszam!

Reniferowa

piątek, 24 sierpnia 2018

(282) Obywatelem być

Dziś rząd norweski postanowił otworzyć drogę do podwójnego obywatelstwa. Obecnie oboowiązujące prawo umożliwiało nam przyjęcie obywatelstwa norweskiego pod warunkiem, że zrzeklibyśmy się obywatelstwa polskiego. A na to byśmy sie nie zdecydowali. Prace nad wdrożeniem rozwiązań potrwają zapewne długo, ale cierpliwości nam nie brakuje.
Tak, chę mieć i polskie, i norweskie obywatelstwo. Bo i tu, i tam jestem u siebie. Będę mogła w końcu zagłosować w norweskich wyborach parlamentarnych. I mieć niewielki, ale dla mnie istotny, wpływ na to, kto podejmuje decyzje w ważnych dla mnie sprawach.
Dziś świętujemy z okazji pewnego jubileuszu. A wiadomość o decyzji rządu to taka wisienka na jubileuszowym torcie.


TUTAJ LINK do komunikatu prasowego Kancelarii Premiera
Regjeringen foreslår å åpne for dobbelt statsborgerskap



Pozdrawiam, ha det bra!
Reniferowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz