brattvaag

brattvaag

KIM JEST RENIFEROWA?

Mieszkam na wyspie. Bywa, że woda leje się z nieba, deszcz pada poziomo, a wiatr chce urwać głowę. Ale gdy wyjdzie słońce, woda w fiordzie zaczyna mienić się kolorami, czas staje w miejscu. Tu w pełni czuję, że JESTEM. W Norwegii bywałam wcześniej jako turystka, od jesieni 2011 tu jest mój dom.

Na blogu piszę o godnych odwiedzenia zakątkach Norwegii - także tych mniej znanych. Blog to także skrawki naszego emigracyjnego życia. To zapiski przede wszystkim dla naszych dzieci. Ale nie tylko.

Zapraszam!

Reniferowa

czwartek, 17 stycznia 2013

(128) Film "Lys: Ålesund" - spójrz i zapomnij o całym świecie!

W dzisiejszym Sunnmørsposten czytam, że Stian Rekdal i Karl Otto Kristiansen (obaj z Ålesund) stworzyli wyjątkowy film. Jego niezwykłość polega na tym, że składa się z wielu tysięcy pojedynczych zdjęć wykonywanych w równych odstępach czasowych, a następnie zmontowanych w kolejne sekwencje filmowe. Film trwa nieco ponad trzy minuty.
Stian Rekdal to fotograf - samouk, pracujący na co dzień jako kierowca samochodu dostawczego. Zyskał szczególne uznanie za zdjęcia zorzy polarnej wykonane z Sukkertoppen. Były one wykorzystane przez firmy LG i Toshiba w promocji najnowszych telewizorów 4K. Jego zdjęcia pojawiły się podczas prezentacji produktów na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas - stąd tytuł artykułu w Sunnmørsposten: "Fra Sukkertoppen til Las Vegas", czyli "Z Sukkertoppen do Las Vegas".

Ci, którzy zaglądają tu częściej, pamiętają zapewne moją fascynację grą świateł, prawdziwym świetlnym tańcem nieba i okolicznych wysp. Tylko mgła czasem wtrąca swoje trzy grosze i kładzie się, zasłaniając to, co tak cieszy oczy.
Noc, w domu światła pogaszone. Podchodzę do okna i patrzę na tę zaokienną magię. To już rytuał. Bez tego nie zasnę. Kilka miesięcy temu pisałam o mistycznym wręcz doświadczeniu - obserwacji zorzy polarnej. I wiem, że na północ jechać chcę nie tylko dla piękna Lofotów czy dziewiczych krajobrazów Svalbardu.
Pojadę tam przede wszystkim dla niej.
Dla zorzy.

Zapraszam do obejrzenia filmu "Lys: Ålesund" (LINK).
Jest na nim i nasza wyspa:)
Źródło filmu: http://www.smp.no/nyheter/article6959631.ece


Pozdrawiam, ha det bra!
Reniferowa

3 komentarze:

  1. Reniferowo :)
    Widziałam ten film :) Piękne zdjęcia :)
    A propo's gry świateł, wystawa Terje Fagermo w Kunstforening w Ålesund, jeszcze tylko do 20 stycznia. Polecam, w niedzielę spędziłam tam ponad dwie godziny :) Jak wracałam na swoja wyspę wszędzie widziałam jego pejzaże :))))
    http://www.alesundkunstforening.no/
    Tą zorzę widziałaś na pewno ze swojej wyspy. Ja ją widziałam od strony Brattvåg z mojej wyspy
    http://www.youtube.com/watch?v=RHi1MwLXAe8&feature=player_embedded
    ale mnie udłało się zrobić tylko takie bardzo amatorskie zdjęcie :)
    http://imageshack.us/a/img29/8335/img3206n.jpg
    Pozdrawiam pewnie z nie wiecej niż 15 kilomertów w linii prostej :) nad Longvafjord
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
  2. Judyto, wystawę obejrzymy w sobotę.
    Gratuluję udanego zdjęcia zorzy. Nam z wrażenia mowę odjęło, a o powrocie do domu po aparat nie było mowy. Staliśmy jak zaczarowani.
    A do Brattvåg mam sentyment, bo tam złowiłam mojego pierwszego dorsza.

    Pozdrawiam serdecznie:)
    Reniferowa

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdesperowana w poszukiwaniu zorzy, mieszkam w Alesund, czy mozliwe jest zobaczenie zorzy, gdzie jechać ? najblizej zeby widziec ją piękniejszą ? Pomocy

    magda

    OdpowiedzUsuń